WZÓR REGULAMINU UDOSTĘPNIANIA OPINII 

W SERWISIE  I MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH:

CEL:

Zależy nam na Pana/Pani opiniach i starannie dbamy o to, aby były one oparte na rzeczywistych doświadczeniach naszych klientów. W przypadku opinii nieprawdziwych bądź wulgarnych zachowujemy sobie prawo do ich niepublikowania.

Niniejszy dokument reguluje zasady dodawania, publikowania oraz weryfikowania opinii dotyczących towarów lub usług oferowanych przez Sprzedawcę.

DEFINICJE:

  1. Opinia – udostępniona w Serwisie bądź mediach społecznościowych Sprzedawcy, subiektywna ocena lub wyraz zdania na temat konkretnego towaru lub usługi, oparta na doświadczeniach osobistych Klienta. 
  2. Wizytówka google – publiczny profil Sprzedawcy, który jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania Google oraz na mapach Google.
  3. Serwis – strona www/sklep internetowy w domenie https://proste-finanse.pl/
  4. Sprzedawca –  Justyna Kik prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Proste Finanse Justyna Kik, pod adresem Kryniczno 68, 55-300 Środa Śląska, NIP: 9131638966 zgodnie z dokumentem wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
  5. Klient – Osoba lub firma, która nabywa towary lub korzysta z usług oferowanych przez Sprzedawcę.

ŹRÓDŁA OPINII:

  1. Opinie prezentowane w Serwisie oraz w mediach społecznościowych pochodzą między innymi z niżej wskazanych źródeł:
  • Z usługi Opinie udostępnionych w Serwisie
  • Wiadomości e-mail przesłanych bezpośrednio przez formularz Serwisu lub w komunikacji e-mail
  • z wizytówki Google
  • z profili na platformach w mediach społecznościowych w tym z wiadomości prywatnych, komentarzy pod postami.
  1. Aby uzyskać opinie od Klientów, Sprzedawca każdorazowo zwraca się z prośbą o wystawienie opinii na temat zakupionego towaru czy usługi poprzez wysłanie zapytania do Klienta w wiadomości e-mail. Klient ma też możliwość wysłania do Sprzedawcy wiadomości prywatnej w mediach społecznościowych, wiadomości e-mail, bądź też za pośrednictwem innego środka komunikacji, o jego opinii na temat zakupionych towarów czy usług. Następnie Sprzedawca udostępnia wybrane przez siebie  opinie w Serwisie oraz w jego mediach społecznościowych. 
  • Klienci mają możliwość pozostawienia opinii na tematy zakupionego towaru czy usługi, w tym celu mogą taką opinię wystawić za pośrednictwem usługi Opinię w Sklepie bądź wizytówce google. Klient ma też możliwość wysłania do Sprzedawcy wiadomości prywatnej w mediach społecznościowych, wiadomości e-mail, bądź też za pośrednictwem innego środka komunikacji, o jego opinii na temat zakupionych towarów czy usług.
  • Sprzedawca nie wykorzystuje opinii, które zostały kupione bądź sponsorowane. Nie ma również prawa do publikowania lub zlecania publikacji fałszywych opinii lub rekomendacji, ani do zmieniania istniejących opinii lub rekomendacji w celu promowania swoich towarów lub usług. W ostatniej sytuacji, Sprzedawca udostępnia wybrane przez siebie  opinie w Serwisie oraz w jego mediach społecznościowych.

JAK WERYFIKOWANE SĄ OPINIE?

  1. Sprzedawca zapewnia, że opinie użytkowników/Klientów są weryfikowane przez niego i pochodzą od osób, które korzystały z usług bądź towarów Sprzedawcy.
  2. Opinie prezentowane w Sklepie/mediach społecznościowych weryfikowane są przez Sprzedawcę w ten sposób, że Sprzedawca w przypadku powzięcia wątpliwości o autentyczności opinii kontaktuje się z autorami opinii, które są dla niego niezrozumiałe lub budzą wątpliwości i podejrzenia, iż nie pochodzą od jego klientów. Następnie Sprzedawca porównuje dane osobowe udostępnione w ramach wystawiania opinii lub danymi i informacjami posiadanymi przez Sprzedawcę w zakresie Klientów korzystających dotychczas z towarów lub usług Sprzedawcy.
  3. Kupujący powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, w miarę możliwości poprawny językowo oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
  4. Zakazane jest zamieszczanie opinii:
  • Bez uprzedniego skorzystania z towarów lub usług Sprzedawcy;
  • Na temat towarów lub usług, których Klient nie zakupił;
  • Wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
  • Wulgarnych, obraźliwych a przede wszystkim nieprawdziwych;
  • Przez opłaconych Klientów, w szczególności w celu sztucznego podwyższenia/obniżenia oceny towaru lub usługi.

USUWANIE OPINII

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nie publikowania oraz usuwania opinii, które są wulgarne, obraźliwe, a przede wszystkim zawierają nieprawdziwe informacje lub są w inny sposób sprzeczne z prawem.
  2. Sprzedawca zapewnia, że nie usuwa negatywnych opinii jedynie ze względu na niezadowolenie Klienta. 
  3. Klient ma prawo w każdym czasie cofnąć usunąć bądź cofnąć zgodę na udostępnienie jego opinii.

DANE OSOBOWE

  1. Przetwarzanie danych w celu wysłania maila z prośbą o ocenę Sklepu i/lub Towaru odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO, a przetwarzanie to odbywa się w usprawiedliwionym celu administratora danych (Sprzedawcy), którym jest doskonalenie oferty i/lub Towaru i/lub Sklepu poprzez gromadzenie rzetelnych opinii o nich przez właściciela Sklepu.
  2. Dane osobowe Kupującego, w szczególności jego adres e-mail nie jest udostępniany innym osobom lub podmiotom, a służy jedynie weryfikacji, czy osoba dokonująca oceny jest faktycznie osobą, która dokonała zamówienia danego towaru i jest przechowywany wyłącznie do wiadomości Sprzedawcy.

REKLAMACJE

  1. Klient ma prawo do złożenia reklamacji.
  2. Wszelkie reklamacje można przesyłać na adres e‑mail: hello@proste-finanse.pl lub adres tradycyjny:Kryniczno 68, 55-300 Środa Śląska
  3. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail), przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją.
  4. Rozpatrzenie reklamacji następuje w terminie 14 dni od dnia złożenia kompletnego zgłoszenia reklamacyjnego przez Klienta.